Friday, April 4, 2008

Fillings Picking Up Radio

Il Bel Paese!

Once when you travel long distances or smaller and short trips abroad, us, an Italian citizen, regret one thing above all: food. How could they be able to outpace the taste of homegrown treats all the strange food, those obscene combinations that were served up in soup kitchens across the border? How to match the taste of pizza, tortellini, dell'amatriciana of Florence. To say nothing of our oils, wines, cakes ...!!!!
But this is Italy of postcards, one of the brochures of travel agencies, yesterday.
today's Italy is the land of mozzarella with dioxin, intensively cultivated agricultural land to waste speciali e tossici; del vino contraffatto e adulterato; del latte delle mucche allevate vicino a noti poli industriali che contiene tracce di metalli pesanti.
L'Italia di oggi è il paese della spazzatura, della cialtroneria, della politica imbarazzante, del degrado sociale e culturale.
L'Italia di oggi è un Paese di merda, che purtroppo ha riempito anche i nostri piatti. E allora non compro più prodotti caseari locali; ho il terrore di acquistare la verdura fresca perché non so come diavolo è stata coltivata; mi vedo costretto a bere il vino fatto in casa che, saprà pure di "spunta", ma quantomeno non viene da vitigni all'acido cloridrico.
Questa è l'Italia di oggi ma, per parafrasare una nota canzone the great Giorgio Gaber, "I do not feel Italian, but fortunately or unfortunately I am."



0 comments:

Post a Comment